روش شستشوی گوش در خانه

مراقبت و تمیز کردن گوش بخشی از برنامه روزانه بسیاری از افراد است اما نباید با عجله گوش‌ها را از جرم گوش پاک کرد. سرومن که در اصطلاح پزشکی جرم گوش نامیده می‌شود، وظایف مهمی در گوش دارد. مجرای شنوایی را از ذرات کثیفی پاک می‌کند و گسترش باکتری‌ها و قارچ‌ها را دشوار می‌کند. تنها زمانی باید جرم گوش خود را از گوش پاک کنید که سرومن بیش از حد در مجرای گوش جمع شده و آن را مسدود کند. در این صورت، کاهش شنوایی، احساس فشار در گوش یا خارش ممکن است رخ دهد. شستشوی گوش می‌تواند به برداشتن سرومن گیر کرده کمک کند. در ادامه مقاله، روش شستشوی گوش در خانه را برایتان توضیح می‌دهیم. با مهر درمان همراه باشید.

گرفتگی گوش

روش شستشوی گوش در خانه

شستشوی گوش در منزل دارای شامل دو مرحله است:

مرحله شستن

مرحله شستن و تمیز کردن گوش است. محلول به داخل گوش اسپری می‌شود و این فرآیند تا زمانی ادامه می‌یابد که محلول ظاهر شفافی پیدا کند.

در هر داروخانه می‌توانید سرنگ‌های بادکنکی ساخته شده از لاستیک بخرید. با این حال، پزشکان توصیه می‌کنند که از شستشوی گوش خودداری کنید. از آنجایی که درمان بدون خطر نیست، شستشوی نادرست می‌تواند به پرده گوش به دلیل فشار بیش از حد آب از سرنگ بالون آسیب برساند. علاوه بر این، دمای بیش از حد آب اغلب منجر به اختلال حساس در سیستم دهلیزی در گوش می‌شود.

مرحله آسپیراسیون

این فرآیند بیرون کشیدن تجمعات مضر در گوش بیمار با استفاده از روش مکش و به کمک دستگاه آسپیراتور انجام می‌شود.

شستن گوش در منزل عملی است که توسط پرسنل بهداشتی انجام می‌شود و باید تحت نظر پزشک باشد. زمانی که بیمارانی که نمی‌توانند از خانه خارج شوند به این روش در محیط خود نیاز دارند، این روش توسط پزشک گوش و حلق و بینی به عنوان یک سرویس خانگی انجام می‌شود. کثیفی‌های انباشته شده در گوش به مرور زمان به عفونت تبدیل می‌شود و باعث بروز بیماری‌های مختلفی می‌شود. در این زمینه، روش‌های تمیز کردن گوش باید در زمان تعیین شده توسط پزشک انجام شود. عواملی که می‌توانند بر میزان جرم گوش تأثیر بگذارند عبارتند از جراحی یا ضربه قبلی گوش، عفونت‌های مکرر گوش، یا استفاده از سمعک یا گوش گیر‌های عمیق. به این دلایل تمیز کردن گوش از اهمیت بالایی برخوردار است.

اهمیت خدمات شستشوی گوش در منزل

شستن گوش در خانه برای عفونت‌هایی که اتفاق می‌افتد بسیار مهم است. این یکی از خدماتی است که برای بیمارانی که نمی‌توانند از خانه خارج شوند و همچنین افرادی که نمی‌خواهند وارد محیط بیمارستان شوند اعمال می‌شود. به طور کلی، ممکن است کسانی باشند که بخواهند گوش خود را با وسایل شخصی خود در خانه تمیز کنند. قطره‌های گوش پاک‌کننده ممکن است در صورت داشتن جرم بیش از حد گوش یا وضعیتی به نام انسداد جرم گوش (زمانی که یک پلاگ سخت موم مجرای گوش شما را مسدود می‌کند) کارساز نباشد. گوش پاک‌کن اگر کار نکرد، ممکن است لازم باشد گوش‌ها را با سرنگ لامپ موجود در داروخانه‌ها یا خواربار فروشی‌ها بشویید. با این حال، این می‌تواند به گوش آسیب برساند.

سه قسمت گوش یعنی گوش خارجی، گوش میانی و گوش داخلی مکانیسم‌های جداگانه‌ای دارند. با این حال، انجام این روش توسط پزشک گوش و حلق و بینی بسیار مناسب است. در کنار فناوری در حال توسعه در این زمینه، تعدادی از تکنیک‌ها توسط پزشکان اعمال می‌شود. این تکنیک‌ها توسط افراد انجام می‌شود و می‌توان گوش‌های بیماران را بدون ضرر تمیز کرد. ترشحات توسط پرده گوش محافظت می‌شود و پس از اتمام عملکرد آن توسط گوش خارج می‌شود.

در این صورت می‌توانید در خانه بمانید و با یک تماس تلفنی با تیم‌ پزشکی به منزل خود تماس بگیرید. شما می‌توانید خدمات گوش پاک کن را در خانه خود بدون خسته کردن بیماران خود از ما دریافت کنید. کارشناسان و متخصصان ما، با حفظ سلامت شما، روش شستشوی گوش در خانه را به شما آموزش خواهند داد. عدم استفاده از محصول خوب همچنین زمینه را برای تشکیل باکتری در پرده گوش و خارش گوش آماده می‌کند. شرایط نامطلوب مانند انسداد و التهاب ممکن است رخ دهد.

استفاده از گوش پاک کن

گوش پاک کن‌ها نیاز به مداخلات پزشکی دارند، نه محدود به روش‌هایی که افراد در خانه استفاده می‌کنند. محصولاتی مانند گوش پاک کن و گوش گیر اغلب برای پاک کردن موم از گوش استفاده می‌شود، اما تمیز کردن با این محصولات بسیار اشتباه است. این فرآیند منجر به حذف ترشحات جرم گوش می‌شود که با فشار دادن موم در گوش باعث کاهش شنوایی در گوش می‌شود و باید توسط متخصص انجام شود.

شستشوی گوش در منزل

راه‌های پیشگیری از جرم گوش

سواب پنبه‌ای نباید در مجرای گوش قرار داده شود. سواب پنبه‌ای کثیفی را به عمق بیشتری هل می‌دهد، بنابراین هر چه بیشتر از آن استفاده کنید، کثیفی بیشتری را به داخل فشار می‌دهید. همچنین اگر بیش از حد آن را فشار دهید، می‌تواند باعث پارگی پرده گوش شود.

علاوه بر این، اگر مجرای گوش خود را خراش دهید، ممکن است دچار عفونت شوید، زیرا اکنون آلودگی و باکتری به زیر پوست نفوذ می‌کند. جرم گوش اغلب خطرناک است، اما برای تمیز کردن آن به پزشک نیاز دارید. روش‌های درمان خانگی اگر جواب نداد، اگر آسیب گوش دارید یا مشکلات شنوایی دارید، بهتر است به دنبال ارزیابی پزشکی باشید. یک پزشک گوش و حلق و بینی باید ببیند که آیا مجرای گوش باز است یا شنوایی توسط جرم گوش مسدود شده است.

علائم گوش‌های کم شنوا

علائم گوش‌های کم شنوا که با جرم گوش دچار این مشکل شده‌اند، عبارتند از:

  • درد
  • سرگیجه
  • کاهش شنوایی 
  • وزوز گوش
  • احساس اینکه چیزی گوش را مسدود کرده است.

اگر شرایط خفیف باشد، کثیفی که گوش را مسدود کرده است می‌توان به راحتی پاک کرد. با این حال، اگر وضعیت پیشرفت کرده است، یک روش تمیز کردن باید طبق دستور پزشک انجام شود. گوش‌های گرفتگی می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد. شما ممکن است عفونت گوش میانی داشته باشید که در آن فضای پشت پرده گوش با مایع پر می‌شود. همچنین ممکن است یک عفونت ویروسی داشته باشید که گوش داخلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این موارد، پزشک می‌تواند برای جلوگیری از کم شنوایی دائمی، تشخیص و درمان را به شما بدهد. اما مانند بسیاری از چیز‌های زندگی، همه چیز در مورد تعادل است. جرم گوش بیش از حد می‌تواند گوش‌ها را مسدود کند و باعث کاهش شنوایی موقت یا عفونت شود. اگر تعداد کمی از افراد بیش از حد جرم گوش تولید می‌کنند که نمی‌توانند گوش خود را ببندند، به تمیز کردن نیاز دارند، به خصوص اگر مجرای گوش آن‌ها کوچکتر از حد متوسط باشد.

گوش‌های خود را توسط پزشک تمیز کنید!

تمیز کردن گوش توسط پزشک گوش و حلق و بینی بی‌خطرتر است. این کار از قبل بررسی می‌کند که آیا پرده گوش سالم است یا خیر. سپس کثیفی‌های سرسخت را با قطره‌های گوش حل می‌کند. سپس پزشک گوش‌ها را با آب گرم بدن از یک سرنگ فلزی یا پلاستیکی شستشو می‌دهد. در نهایت، او دوباره بررسی می‌کند که آیا گرگرفتگی باعث آسیب شده است یا خیر.

به عنوان یک قاعده، شرکت‌های بیمه درمانی هزینه‌های تمیز کردن گوش در پزشک گوش و حلق و بینی را پوشش می‌دهند. اگر هنوز می‌خواهید مطمئن شوید، بهتر است از قبل از شرکت بیمه سلامت خود سؤال کنید.

به کمک خدمات شستشوی گوش در منزل می‌توانید اقدام به شستشوی گوش در منزل کنید تا با مراجعه به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی بدون خروج از منزل، معاینه گوش و حلق و بینی و تمیز کردن گوش شما انجام شود. پزشک متخصص ما با دستگاه‌های خود به خانه می‌آید و در صورت تمایل در عرض حدود نیم ساعت پس از مراجعه، پاکسازی گوش شما را انجام می‌دهد. همچنین پزشک روش شستشوی گوش در خانه را به شما توضیح خواهد داد.

نظرات:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *