خدمات سرم تراپی

ممکن است برای درمان خود و عزیزانتان هر زمان که بخواهید به سرم تراپی در خانه نیاز داشته باشید. انجام سرم تراپی در منزل  برای افرادی مناسب است که به دلایلی مانند کهولت سن، مشکل بهداشتی، بستری بودن یا هر مشکل دیگری قادر به مراجعه به پزشک نیستند. اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید به پزشک مراجعه کنید، می‌توانید از خدمات پرستاری در منزل برای سرم تراپی استفاده کنید.

مزایای سر‌م تراپی در خانه:

  • ارائه درمان IV به بیماران با درمان بالینی مناسب همراه با آسایش و راحتی در خانه خود
  • بهبود کیفیت زندگی و صرفه‌جویی قابل توجه در زمان برای همه افراد درگیر.
  • Nosocomephobia (ترس از بیمارستان) را کاهش می‌دهد.

سرم تراپی در منزل

چرا به سر‌م تراپی در خانه نیاز دارید؟

 در ساده‌ترین حالت برای مسمومیت غذایی، افت فشار، کمبود سطح مایعات بدن سرم تراپی انجام می‌شود اما موارد پیشرفته‌تری نیز وجود دارند. ممکن است به دوز‌های بالایی از آنتی بیوتیک‌هایی نیاز داشته باشید که نتوانید قرص مصرف کنید. ممکن است آنتی بیوتیک‌های تزریقی را در بیمارستان شروع کرده باشید که باید مدتی پس از ترک بیمارستان به مصرف آن ادامه دهید. به عنوان مثال، عفونت در ریه‌ها، استخوان‌ها، مغز یا سایر قسمت‌های بدن. سایر سرم درمانی‌هایی که امکان دارد پس از ترک بیمارستان دریافت کنید عبارتند از:

  • درمان کمبود هورمون
  • دارو‌هایی برای حالت تهوع شدید که شیمی درمانی سرطان یا بارداری ممکن است ایجاد کند.
  • بی دردی کنترل شده توسط بیمار (PCA) برای درد شیمی درمانی برای درمان سرطان
  • تزریق سرم مخصوص در موارد کم خونی شدید
  • ناتوانی جسمی برای مراجعه به بیمارستان یا درمانگاه

سرم تراپی خانگی

سرم تراپی خانگی شامل تزریق داخل وریدی یا زیر جلدی دارو‌ها یا مواد بیولوژیک به یک فرد در خانه است. اجزای مورد نیاز برای انجام سرم تراپی خانگی شامل دارو (به عنوان مثال:ضد ویروس‌ها، گلوبولین ایمنی)، تجهیزات (به عنوان مثال، پمپ) و لوازم (به عنوان مثال، لوله و سوند) است. به همین ترتیب، خدمات پرستاری برای آموزش به بیمار و مراقبان در مورد تجویز ایمن دارو‌های تزریقی در خانه ضروری است.

پرستاران ویزیت‌کننده اغلب نقش زیادی در انواع تزریق‌های خانگی دارند. پرستاران معمولاً به بیمار یا مراقب خود آموزش می‌دهند تا دارو را خود مصرف کند، در مورد عوارض جانبی و اهداف درمان توضیح می‌دهد و به طور دوره‌ای برای ارزیابی محل تزریق و ایجاد تغییرات پانسمان مراجعه می‌کند. در صورتی که بیمار در بازه‌های کوتا مدت نیاز به تزریق سرم داشته باشد، امکان دارد برای جلوگیری از زخم بیشتر، گیت تزریق در دست بیمار باقی بماند. به همین جهت نیازمند ارزیابی دوره‌ای هستیم.

دریافت سرم تراپی در منزل

زمانی که پرستار به خانه بیمار مراجعه می‌کند، بررسی می‌کند تا مطمئن شود که IV به خوبی کار می‌کند و هیچ نشانه‌ای از عفونت وجود ندارد. سپس پرستار دارو یا مایع دیگری را با سرم به بیمار تزریق می‌کند. زمانی که از سرم استفاده می‌شود، به این معنی است که دارو باید به آرامی در یک دوره طولانی وارد بدن بیمار شود ونه به یک باره. در بیشتر مواقع علت آن حجم بالای مواد است و گاهی نیز به علت سنگینی دارو، باید با مایع سرم رقیق شود تا اثرگذاری داشته باشد.

پس از دریافت دارو، پرستار منتظر می‌ماند تا ببیند آیا واکنش بدی دارید یا خیر. اگر حالتان خوب باشد، پرستار خانه شما را ترک خواهد کرد. سوزن‌های استفاده شده باید در ظرف سوزنی دور ریخته شوند. لوله‌های IV استفاده شده، کیسه‌ها، دستکش‌ها و سایر لوازم یکبار مصرف می‌توانند در یک کیسه پلاستیکی قرار گرفته و در سطل زباله قرار داده شوند.

سرم تراپی

آیا سرم تراپی عوارض دارد؟

به طور کلی هیچ عوارضی ناشی از انجام سرم تراپی نیست و اگر عارضه‌ای نیز ایجاد شود، احتمالاً به مواد داخل سرم مرتبط است. البته اگر شما یا فرزندتان علائمی از عفونت دارید، مانند:

  • قرمزی، تورم یا کبودی در محلی که سوزن وارد سیاهرگ می‌شود.
  • درد
  • خون‌ریزی
  • تب ۱۰۰. ۵ درجه فارنهایت (۳۸ درجه سانتیگراد) یا بالاتر

باید به پزشک مراجعه کنید.

اگر موارد زیر را دارید فوراً سریعاً با اورژانس تماس بگیرید:

  • هر گونه مشکل تنفسی
  • ضربان قلب سریع
  • سرگیجه
  • درد قفسه سینه

ارائه خدمات سرم تراپی توسط مهر درمان

خانه بهترین مکان برای بهبودی پس از یک جراحی یا تروما و پس از بستری شدن در بیمارستان است. شما می‌توانید از ناراحتی برای عزیزان خود و رفتن به بیمارستان برای مواردی مانند تزریقات که می‌تواند در خانه توسط پرستاران واجد شرایط و آموزش دیده انجام شود، جلوگیری کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با شماره تماس‌های موجود در سایت تماس بگیرید و یک نوبت رزرو کنید. همچنین می‌توانید فرم درخواست را پر کنید و ما با شما تماس می‌گیریم تا بازدید‌هایی را برای تزریق توسط یک کادر پزشکی شایسته رزرو کنید.

همچنین مطالعه کنید : استخدام پرستار ساعتی

نظرات:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *