اکو قلب در منزل‌ : شبانه روزی + کادر مجرب

خدمات اکو قلب در منزل، یک آزمایش تشخیصی است که فعالیت الکتریکی قلب را بررسی می‌کند. به لطف ابزار و حسگرهایی که روی بدن بیمار اعمال می‌شود، امکان ثبت و گزارش فعالیت الکتریکی قلب در قالب یک نمودار را فراهم می‌کند. امروزه  اکو قلب در منزل  سهولت انجام این روش را بدون مراجعه به کلینیک  به شما ارائه می‌دهد؛ گزینه‌ای که قطعاً برای بیماران مسن یا بیمارانی که مشکلات حرکتی دارند مفید است. الکتروکاردیوگرام خانگی یک آزمایش غیرتهاجمی و بدون درد است و نیازی به آمادگی ندارد و بدون خطر است. با استفاده از الکترودها در ناحیه قلب و اندام‌ها انجام می‌شود.

اکو قلب در منزل

اکو قلب چیست؟

اکوکاردیوگرافی که اغلب اکو قلب نیز نامیده می‌شود، یکی از مهم‌ترین معاینات معمول قلب است. این معاینه می‌تواند اطلاعاتی در مورد بیماری‌های مختلف قلبی ارائه دهد. در طول اکوکاردیوگرافی، پزشک یک پروب اولتراسوند را از خارج قفسه سینه نگه می‌دارد.  این دستگاه‌ها امواج صوتی را منتشر می‌کنند که به درجات مختلف توسط بافت‌های مختلف قلب و حفره‌های پر از خون قلب منعکس می‌شوند. پژواک این امواج صوتی یک تصویر سیاه و سفید متحرک بر روی‌مانیتور ایجاد می‌کند. تصویر ایجاد شده در این روش ساختار قلب را نشان می‌دهد و به عنوان مثال اندازه حفره‌های قلب، عملکرد دریچه‌های قلب یا ضخامت عضله قلب را ممکن می‌سازد.

چرا به اکو قلب در منزل نیاز داریم؟

حتی در بیماران سالم، گاهی اوقات رزرو الکتروکاردیوگرام در خانه می‌تواند مفید باشد. اما در موارد زیر، ممکن است  ضروری باشد:

  • اگر تحت درمان با داروهای خاصی هستید که می‌تواند باعث تغییر در هدایت الکتریکی قلب شود. در این میان برخی از داروهای روان‌گردان مانند داروهای ضدافسردگی و داروهای اعصاب وجود دارد که چنین اختلالی را ایجاد می‌کند.
  • بیمارانی که دچار سکته قلبی شده‌اند و یا مشکلاتی چون فشار خون دارند.
  • بیماران سالمندی که توان خروج از منزل ندارند.
  • بیمارانی که بنا به شرایط مختلف از جمله ضعف لدنی یا هراس از محیط بیمارستان ترجیح می‌دهند در منزل درمان شوند.
  • افرادی که به علت بیماری قلبی از قرار گرفتن در محیط شلوغ احساس واهمه تا تنگی نفس دارند.
  • مادران بارداری که باید تحت استراحت مطلق در منزل باشند.

خدمات اکو قلب در منزل که توسط مرکز مهر درمان ارائه می‌شود،  دارای تمام ویژگی‌های الکتروکاردیوگرام‌های پایه انجام شده در بیمارستان است. تجهیزات مورداستفاده ایمن و دقیق هستند و قادر به ارائه نتایج بسیار مطمئن هستند.

چه زمانی اکو قلب انجام می‌شود؟

سه نوع اکو قلب در منزل وجود دارد که شامل الکتروکاردیوگرام پایه استانداردی است که توسط مرکز مهر درمان در خانه ارائه می‌شود، الکتروکاردیوگرام تحت استرس که در حین فعالیت بدنی انجام می‌شود  و الکتروکاردیوگرام مطابق با هولتر (هولتر قلبی) که فعالیت قلب را ثبت می‌کند. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا ممکن است نیاز به رزرو الکتروکاردیوگرام پایه در خانه داشته باشید. در واقع، می‌توان از آن به‌عنوان یک بررسی معمول در حضور آسیب‌شناسی‌های شناخته شده استفاده کرد، مانند:

  • آریتمی
  • ناهنجاری‌های دهلیزها یا بطن‌ها
  • آسیب‌شناسی عروق کرونر
  • نارسایی دریچه قلب
  • بیماری مزمن قلبی در انواع مختلف
  • اختلالات گردش خون یا پمپاژ
  • نقایص مادرزادی قلب (به‌عنوان‌مثال سوراخ در سپتوم قلب)
  • روماتیسم قلبی

همچنین اگر دارای ضربان‌ساز یا دفیبریلاتورهای قابل کاشت هستید، امکان دارد معاینه دوره‌ای با الکتروکاردیوگرام مهم باشد.

اکو قلب در منزل

مزایای اکو قلب در خانه 

یکی از بزرگ‌ترین مزایای انجام اکو قلب در منزل این است که بیماران با شرایط خاص توانایی رفتن به بیمارستان ندارند.  برای یک بیمار بسیار مسن، بیرون رفتن از خانه برای بررسی‌ها و آزمایش‌های معمول می‌تواند کاری طاقت‌فرسا باشد. به خصوص اگر همراه نداشته باشند، این کار حتی دشوارتر می‌شود. این گزارش در بازه زمانی بین 20 دقیقه تا 24 ساعت پس از انجام منتشر می‌شود، در نتیجه کاهش زمان انتظار نسبت به بیمارستان‌ها را شاهد خواهیم بود. خوشبختانه تجهیزات اکو قلب در منزل کاملاً دقیق و قابل‌اعتماد هستند و از قبل خیال شما از بابت صحت نتایج اکو قلب، آسوده است.

اکو یا نوار قلب در منزل چگونه انجام می‌شود؟

اکو قلب را می‌توان در بیمارستان یا در خانه انجام داد. فرآیند اکو نیاز به آمادگی خاصی ندارد. از بیمار خواسته می‌شود که روی تخت خود دراز بکشد و راحت باشد. مقدار کمی ژل روی ناحیه قفسه سینه اعمال می‌شود تا کیفیت تصویر واضح شود. در طول اکو، پزشک ممکن است از فرد بخواهد که به آرامی نفس بکشد یا نفس خود را حبس کند. این اقدام کمک می‌کند تا تصاویری با کیفیت بالا داشته باشیم. تصاویر به طور مداوم بر روی‌مانیتور نمایش داده می‌شوند. همچنین بر روی کاغذ عکاسی و نوار ویدئویی ضبط می‌شود. این رکورد داده‌های دائمی را ارائه می‌دهد و توسط پزشک در تکمیل گزارش نهایی تفسیر می‌شود.

شرایط اکو قلب در منزل چیست؟

الکتروکاردیوگرام در منزل همیشه قابل انجام است، نیاز به آمادگی خاصی نیست و خطرات خاصی برای بیمار به همراه ندارد. معاینه هیچ‌گونه منع مصرفی ندارد. در واقع انجام الکتروکاردیوگرام حتی در دوران بارداری و در صورت وجود آسیب‌شناسی‌های هم‌زمان با ایمنی کامل، با مزیت امکان انجام آن در خانه امکان‌پذیر است.

هزینه اکو قلب در منزل

اگر نگران این هستید که هزینه اکو قلب در منزل بالا باشد، باید بدانید که چنین نیست و در مقایسه با مزایایی که برای بیمار ایجاد می‌کند، مبلغ بالایی ندارد. شما می‌توانید جهت انجام اکو قلب در منزل، از خدمات اکو قلب در منزل مرکز مهر درمان استفاده کنید. جهت ثبت درخواست و یا دریافت مشاوره، همچنین جهت اطلاع از قیمت دقیق، می‌توانید به بخش تماس با ما  مراجعه کرده و یا از طریق فرم مشاوره موجود در سایت با ما در ارتباط باشید.