آزمایش در منزل

خدمات آزمایش در منزل با توجه به نیاز شما بیمار عزیز در مواردی مانند: آزمایش خون، آزمایش چکاپ زنان و مردان و آزمایشات سالمندان و کودکان و … انجام می پذیرد.
امکان استفاده از بیمه‌ درمانی در این سرویس وجود دارد و می‌توانید مستقیم با عکس نسخه پزشک نیز آزمایش را درخواست دهید. این خدمات توسط پرستاران و مراکز تخصصی معتبر و مورد اعتماد و با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی، در منزل یا محل کار شما انجام می‌شود. خدمات آزمایش و نمونه‌گیری پس از هماهنگی‌های لازم از طریق همکاران مهردرمان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

تست‌های پزشکی در خانه که به عنوان تست‌های استفاده خانگی نیز شناخته می‌شوند، کیت‌هایی هستند که می‌توانید به صورت آنلاین یا در داروخانه یا سوپرمارکت محلی خود خریداری کنید. این کیت‌ها گاهی اوقات آنقدر که باید دقیق نیستند. بنابراین شرایطی وجود دارد که افراد مایل نیستند برای آزمایش از منزل خارج شوند و ناچار هستند از کیت‌های خانگی استفاده کنند.

به همین علت مرکز خدمات تخصصی پزشکی و پرستاری مهر درمان با کادر درمانی حرفه‌ای که دارد می‌تواند به شما کمک کند. برای استفاده از خدمات درمانی یا پرستاری و همچنین آزمایش می‌توانید فرم‌های مربوطه را پر کنید یا با شماره تلفن‌هایی که در سایت قرار داده شده است، تماس بگیرید. آزمایش در منزل تیم مهر درمان متشکل از افراد متخصص و با تجربه‌ای است که به منزل شما می‌آیند و از شما نمونه آزمایشی می‌گیرند.

مرکز خدمات پزشکی و پرستاری مهر درمان چه‌ آزمایشاتی را در منزل انجام می‌دهد؟

مهر درمان نمونه آزمایشاتی را که طبق نسخه‌ای که پزشک به بیمار داده است، در منزل انجام می‌دهد. همچنین ما آزمایشاتی که خود افراد درخواست کنند (بدون نسخه) را نیز انجام می‌دهیم. به طور کلی می توانید برای انجام آزمایش‌های زیر از مجموعه مهر درمان استفاده کنید. این آزمایش‌ها عبارتند از:

  • تست‌های بارداری
  • آزمایشات گلوکز (قند خون)، که امکان دارد به طور منظم برای کمک به مدیریت دیابت استفاده شود.
  • آزمایش خون مخفی مدفوع، که سرطان روده بزرگ را غربال می‌کند.
  • آزمایش‌هایی که علائم بیماری‌های عفونی مانند هپاتیت، HIV و COVID-19 را بررسی می‌کنند.
  • آزمایشات ژنتیکی که نشان می‌دهد آیا شما در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به برخی بیماری‌ها هستید یا خیر.

اکثر آزمایش‌هایی که در منزل انجام می‌شود شامل نمونه برداری از مایع بدن مانند خون، ادرار یا بزاق و اعمال آن بر روی کیت مطابق دستورالعمل است. برخی از آزمایش‌ها نتایج فوری را ارائه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر باید بسته بندی شوند و به آزمایشگاه ارسال شوند.

همچنین مطالعه کنید : تست قند خون در منزل

انجام آزمایش در منزل

آزمایش در منزل چه فوایدی دارد؟

آزمایش در خانه اغلب باعث می‌شود تا قبل از ایجاد علائم، بیماری خود را بشناسید. در ادامه نگاهی جامع‌تر به فواید آزمایش در منزل انداخته‌ایم. با ما همرا باشید.

آزمایش در منزل منجر می‌شود قبل از بروز علائم، اختلالاتی مانند کلسترول بالا یا برخی عفونت‌ها را بیابید یا بررسی کنید. در واقع به شما این امکان را می‌دهد، زودتر درمان شوید و از عوارض جدی جلوگیری کنید. همچنین به جلوگیری از گسترش بیماری‌های عفونی کمک می‌کند. همچنین آزمایش در منزل توسط مرکز خدمات تخصصی پزشکی و پرستاری به تشخیص زودهنگام بارداری کمک می‌کند، بنابراین می‌توانید اقدامات فوری برای محافظت از سلامت خود و کودک خود انجام دهید.

بیماری‌های مزمن مانند دیابت و فشار خون بالا را می‌توانید به راحتی و بدون اینکه از منزل خارج شوید با آزمایش در منزل کنترل کنید. در نتیجه به شما این امکان را می‌دهد که تغییرات فوری در درمان و یا شیوه زندگی برای بهبود وضعیت خود ایجاد کنید.

چگونه کودکتان را برای آزمایش در منزل باید آماده کنید؟

قبل از اینکه نمونه‌گیر به منزل شما بیاید برای کودکتان توضیح دهید که چه اتفاقی خواهد افتاد. به فرزند خود بگویید چرا آزمایش لازم است و نمونه چگونه جمع آوری می‌شود. از زبان و اصطلاحات بر اساس سن فرزندتان استفاده کنید. به فرزندتان اطمینان دهید که تمام مدت با او یا در نزدیکی او خواهید بود. صادق باشید، به فرزندتان نگویید که آزمایش ضرری ندارد. چون  در واقع دردناک است. در عوض بگویید که آزمایش می‌تواند کمی درد داشته باشد اما درد به سرعت از بین می‌رود. نحوه آزمایش و نمونه‌گیری را در خانه تمرین کنید. بچه‌های کوچک‌تر می‌توانند آزمایش را روی عروسک یا حیوان عروسکی تمرین کنند.

تنفس عمیق و سایر فعالیت‌های آرامش بخش را با کودک خود تمرین کنید. انجام آزمایش را در زمان مناسب برنامه ریزی کنید. اگر فرزند شما به آزمایشی نیاز دارد که نیاز به ناشتا بودن دارد، بهتر است آزمایش را برای اول صبح برنامه ریزی کنید.

اگر آزمایش نیازی به محدود کردن یا اجتناب از مصرف مایعات ندارد، کودک خود را تشویق کنید که روز قبل و صبح روز آزمایش آب زیادی بنوشد. نوشیدن آب برای آزمایش خون، می‌تواند خون‌گیری را آسان‌تر کند، زیرا مایع بیشتری را در رگ‌ها وارد می‌کند. نوشیدن مایعات برای آزمایش ادرار، می‌تواند ادرار کردن را آسان‌تر کند.

آزمایش در منزل

پیشنهاد حواس پرتی

یک اسباب بازی یا کتاب مورد علاقه کودک خود را همراه داشته باشید تا قبل و در حین آزمایش حواس کودکتان را پرت کند.

آسایش فیزیکی را فراهم کنید

با هماهنگی و اجازه نمونه‌گیری که به منزل شما جهت نمونه‌گیری از فرزندتان آمده است، دست فرزندتان را بگیرید یا تماس فیزیکی دیگری در طول آزمایش برقرار کنید. چنانچه کودک شما نیاز به آزمایش دارد، او را نوازش کنید. اگر اجازه دارید او را در حین آزمایش در آغوش بگیرید. در غیر این صورت، در جایی بایستید که کودکتان صورت شما را ببیند.

برای بعد از آزمایش یک جایزه تهیه کنید

به فرزندتان یک خوراکی پیشنهاد دهید یا برنامه‌ای برای انجام یک کار سرگرم کننده با هم بعد از آزمایش را بدهید. فکر کردن در مورد پاداش می‌تواند به منحرف کردن حواس فرزندتان کمک کند و در طول این روش همکاری کودکتان را بیش‌تر کند. آمادگی‌ها و نکات خاص به سن و شخصیت فرزند شما و همچنین نوع آزمایشی که انجام می‌شود، بستگی دارد.

نمونه گیری در منزل را از ما بخواهید

مجموعه مهر درمان علاوه بر خدمات آزمایش و نمونه‌گیری در زمینه‌های دیگر پزشکی و پرستاری می‌تواند به شما در شرایط سخت کمک کند. برای اطلاع از سایر خدماتی که مجموعه ما ارائه می‌دهد، می‌توانید در صفحه اصلی سایت وارد قسمت خدمات پزشکی و پرستاری شوید و در مورد خدماتی که توسط این مجموعه ارائه می‌شود، اطلاعات کافی را به دست آورید.

برای هماهنگی و استفاده از این خدمات می‌توانید فرم‌های مربوطه را پر کنید یا با شماره تلفن‌هایی که در سایت قرار داده شده است، تماس بگیرید. امید است با استفاده از خدمات مجموعه پزشکی و پرستاری مهر درمان روز به روز شاهد بهبودی سلامتی بیمارتان باشید.