گچ گیری و آتل بندی شکستگی در منزل

در بعضی از شرایط، شکستگی یا آسیب دیدگی به گونه‌ای است که نمی توان بیمار را به مطب پزشک منتقل کرد،در این شرایط می‌توانید از مراکز درمانی پزشکی و پرستاری استفاده کنید. مرکز پزشکی و پرستاری مهر درمان با ارائه سرویس‌های درمانی و مراقبتی در بخش گچ گیری و آتل بندی شکستگی در منزل به شما کمک می‌کند .

هنگام بررسی اینکه آیا باید آتل یا گچ استفاده شود، پزشک باید مرحله و شدت آسیب، احتمال ناپایداری، خطر عوارض و نیازهای عملکردی بیمار را ارزیابی کند. آتل به طور گسترده در مراقبت‌های اولیه برای مدیریت حاد و قطعی (مدیریت پس از مرحله حاد آسیب) آسیب‌های ارتوپدی استفاده می‌شود. آتل‌ها اغلب برای شکستگی‌های ساده یا پایدار، رگ به رگ شدن، آسیب‌های تاندون و سایر آسیب‌های بافت نرم استفاده می‌شوند. گچ‌ها معمولاً برای مدیریت قطعی و یا شکستگی در نظر گرفته می‌شود.

گچ گیری و آتل بندی شکستگی در منزل

گچ گیری و آتل بندی چیست؟

گچ به طور سنتی ماده ترجیحی برای آتل‌ها بوده است. یک مزیت استفاده از گچ‌‌ها این است که گچ انعطاف پذیرتر است و زمان بهبودی آن نسبت به آتل کندتر است. مواد با زمان گیرش کندتر نیز گرمای کمتری تولید می‌کنند، بنابراین ناراحتی بیمار و خطر سوختگی را کاهش می‌دهند. آتل یک جایگزین معقول است زیرا هزینه آن کم‌تر است و سبک‌تر از گچ است. آتل‌ها معمولاً برای شکستگی‌های بدون جابجایی و آسیب‌های شدید بافت نرم استفاده می‌شود.

مزایای آتل بندی

استفاده از آتل مزایای زیادی نسبت به گچ گرفتگی دارد. استفاده از آتل‌ها سریع‌تر و راحت‌تر است. آن‌ها امکان دارد ایستا (یعنی جلوگیری از حرکت) یا پویا (یعنی عملکردی؛ کمک به حرکت کنترل شده) باشند. بنابراین آتل بندی روش ارجح بی‌حرکتی است. علاوه بر این، آتل راحت‌تر از گچ برداشته می‌شود، که امکان بازرسی منظم محل آسیب را فراهم می‌کند.

معایب آتل بندی

از معایب اسپلینت می‌توان به عدم پذیرش بیمار و حرکت بیش از حد در محل آسیب اشاره کرد. آتل‌ها نیز محدودیت‌هایی در استفاده دارند. شکستگی‌هایی که ناپایدار هستند (مانند شکستگی‌هایی که نیاز به جا اندازی دارند، شکستگی‌های سگمنتال یا مارپیچی، شکستگی‌های دررفتگی). امکان دارد برای ایجاد تورم یا ایجاد ثبات در حین انتظار مراقبت‌های نهایی، آتل‌بندی شوند. با این حال، خود آتل‌ها برای مراقبت قطعی از این نوع آسیب‌ها نامناسب هستند. چنین شکستگی‌هایی احتمالا نیاز به ریخته‌گری و ارجاع ارتوپدی دارند.

مزایا و معایب گچ گرفتگی

مزایا و معایب گچ گرفتگی

گچ گرفتگی پایه اصلی درمان اکثر شکستگی‌ها است. گچ‌ها معمولاً بی حرکتی مؤثرتری را ارائه می‌دهند. در صورت عدم استفاده صحیح از گچ، خطر عوارض بیشتری دارند.

کلام آخر راجب گچ گیری و آتل بندی در منزل

مرکز خدمات درمانی پزشکی و پرستاری مهر درمان در تمام زمینه‌های پزشکی و پرستاری در منزل خودتان ارائه سرویس و خدمات دارد. می‌توانید با تکمیل فرم‌های مربوطه در هر سرویس با ما در ارتباط باشید. گچ گیری و آتل بندی شکستگی در منزل نیز یکی از خدمات پزشکی و پرستاری است که مجموعه مهر درمان در منزل بیماران ارائه می‌دهد. گچ‌ها و آتل‌ها برای بی‌حرکت کردن آسیب‌های ارتوپدی استفاده می‌شوند. آنها باعث بهبودی، حفظ تراز استخوانی، کاهش درد، محافظت از آسیب، و جبران ضعف عضلانی اطراف می‌شوند. استفاده نادرست یا طولانی مدت می‌تواند خطر عوارض ناشی از بی حرکتی را افزایش دهد.

همچنین مطالعه کنید : دکتر ارتوپد در منزل

نظرات:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *