مصاحبه با پیشکسوتان: دکتر عبدالمحمد کجباف زاده

مهمان این برنامه از مصاحبه با پیشکسوتان جناب آقای دکتر کجباف زاده، فوق تخصص اولولوژی هستند. آقای دکتر کجباف زاده متولد  ۱۳۳۱ در شوشدر هستند. دکتر عبدالمحمد کجباف از سن ۷ سالگی درست در اولین روز از مدرسه در مقطع اول دبستان، پدر خود را از دست دادند. ایشان در کودکی علاقه زیادی به علم ستاره شناسی و نجوم داشتند. برای ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان تصمیم می‌گیرند به دبیرستان البرز بروند که با سختی‌هایی روو به رو می‌شوند و پشیمان می‌شوند و به خوزستان باز می‌گردند. ایشان از ۱۱ سالگی آموزشگاه تقویتی برای دانش آموزان تجدیدی داشتند. دکتر کجباف زاده دوسال برای کنکور درس خواندن تا در رشته پزشکی قبول شوند.  بعد از قبول شدن در رشته پزشکی در دانشگاه جندی شاپور، در یک هنرستان تدریس می‌کردند. ایشان در سال دوم رشته پزشکی شروع به کارهای تحقیقاتی در بیمارستان کردند.

ایشان در سال دوم پزشکی در مورد تاثیر کورتون بر بیمارانی که دچار نیش زدگی عقرب و مار شده بودند تحقیقاتی انجام دادند. در طی این تحقیقات به این نتیجه رسیدند که کورتون می‌تواند در روند بهبودی به این افراد کمک کند و از مرگ و میر ناشی از نیش مار و عقرب جلوگیری کند.

از آن جایی که آقای دکتر به پیوند بافت علاقه داشتند، برای پایان نامه مقطع پزشکی عمومی، راجع به پیوند کلیه تحقیق کردند. ایشان برای آموزش و تکمیل طب پزشکی به آلمان دانشگاه یل رفتند. البته ایشان در دانشگاه یل تدریس می‌کردند. در کنار آموزش در دانشگاه یل، ایشان در حوزه انکولوژی علم و دانش خود را ارتقا دادند و آموزش‌های کنسر را در آلمان تکمیل کردند.

بعد از تکمیل آموزش انکولوژی در آلمان، برای راه اندازی بخش انکولوژی در بیمارستان‌های ایران، به ایران بازگشتند. ایشان به مهندسی بافت علاقه زیادی دارند به همین دلیل یک کلکسیونی از انواع بافت‌ها و اندام‌های حیوانات مختلف مانند: خرگوش، گوسفند، بز و.. دارند.

آقای دکتر عبدامحمد کجباف زاده مقالات زیادی را نوشتند و برخی از آن‌ها در ژورنال‌های خارجی اورولوژی چاپ شده است. در این ویدیو می‌توانید بیش‌تر راجع به ایشان اطلاعات به دست بیاورید. با این مصاحبه با مهر درمان همراه باشید.

نظرات:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *