انواع پرستار در منزل شمال تهران

خدمات پرستاری در منزل که در زمره خدمات مراقبت در منزل قرار می‌گیرد که توسط نیروهای متخصص روند درمان را در منزل ادامه می‌دهند. خدمات پرستار در منزل جامع است. نیازهای بیمار یا فرد در فرایند درمان نیز دامنه این فرایند را تعیین می‌کند. مراقبت‌های پرستاری در منزل می‌تواند در زمان کوتاه  یا طولانی مدت باشد. واکسیناسیون، خون‌گیری، جمع‌آوری ادرار، اندازه‌گیری فشارخون، پانسمان و گذاشتن سرم از جمله خدمات کوتاه‌مدت است. کارهای مرتبط حداکثر 1 تا 2 ساعت طول می‌کشد. اگرچه خدمات پرستار نوزاد و پرستار سالمند بر اساس شرایط متفاوت است، اما معمولاً 12 ساعت در خانه هستند. این نوع خدمات یک سرویس طولانی مدت محسوب می‌شود. اگر ساکن شمال تهران هستید و نیاز به خدمات پرستاری دارید، این بخش را به‌دقت مطالعه فرمایید تا از بین انواع پرستار در منزل شمال تهران گزینه مناسب خود را پیدا کنید.

انواع پرستار در منزل

انواع پرستار در منزل شمال تهران

انواع پرستار در منزل شمال تهران به سه دسته تقسیم می‌شوند:

به طور کلی می‌توان خدمات بهداشتی خانگی را در شش عنوان در نظر گرفت:

مراقبت‌های پیشگیرانه در منزل

مراقبت‌های پیشگیرانه در منزل یک نوع خدمات مراقبتی است که هدف آن ارائه یک درمان ساده برای مشکل سلامتی بیمار و جلوگیری از عوارض احتمالی است.

مراقب امور روزمره در منزل با کمک پرستار

این شخصی است که بیمار را در مواردی مانند مراقبت شخصی، کمک حرکتی، مصرف دارو، در محدوده راهنمایی پزشک و پرستار حمایت می‌کند. مراقبت از بیمار در منزل عمدتاً شامل رفع نیازهای فرد در منزل است. هدف آن افزایش کیفیت زندگی افراد از طریق امکان دسترسی آنها به خدمات بهداشتی و مراقبتی مورد نیاز بدون ترک خانواده و محافل اجتماعی است.

مراقبت‌های درمانی در منزل با پرستار

مراقبت در منزل برنامه‌ریزی‌شده سطح اولیه مراقبت است که شامل ارائه خدمات پزشکی، پرستاری و یا توانبخشی محدود به دوره بیماری فعلی با هدف ارزیابی نیازهای بیمار و شناسایی درمان صحیح است. هدف آن‌همه افرادی است که نمی‌توانند به مکانی برسند که بتوانند از خدمات لازم برای سلامتی خود استفاده کنند، زیرا نمی‌توانند راه بروند یا محدودیت‌های عملکردی جدی دارند که امکان حمل‌ونقل با وسایل حمل‌ونقل رایج را نمی‌دهد.

سنتی‌ترین نمونه از این نوع کمک‌ها،  ویزیت پزشک عمومی در منزل است که بر روی بیمارانی انجام می‌شود که نمی‌توانند راه بروند، در حالی که دسترسی به مطب عملاً غیرممکن است. این نوع کمک از نظر زمانی محدود است، اما در صورت اقتضای شرایط سلامتی بیمار ، قابل‌تمدید است.

مراقبت طولانی مدت در منزل با مراقب شخصی

افراد مسن مبتلا به بیماری‌های مزمن از این نوع مراقبت بهره‌مند می‌شوند. تحت این نوع مراقبت، با یک مراقب خصوصی یا یک مؤسسه بهداشتی خصوصی که مراقبت از بیمار را ارائه می‌دهد، توافق می‌شود.

این گزینه به طور معمول برای مراقبت از سالمندان در منزل، پرستاری از کودکان و بیمارانی با محدودیت یا معلولیت خاص لحاظ می‌شود.

مراقبت از بیمار پس از مراقبت‌های ویژه  با تیم درمانی و پرستار متخصص

خدمات پرستاری در منزل پس از مراقبت‌های ویژه می‌تواند عملکردهای از دست رفته را بازیابی کند. مراقبت‌های تخصصی نیز برای روحیه و انگیزه بیمار در روند بهبودی بسیار مهم است. عادی‌سازی افرادی که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند دومرحله‌ای است. درمان فیزیکی با بسته‌شدن زخم‌های برش شروع می‌شود. کاهش درد و افزایش تحرک مرحله نهایی است. درمان روانی مستلزم رفع اضطراب است. احساسات ممکن است در محیط خانواده به منصه ظهور برسد. بعد از جراحی نیاز به خدمات حرفه‌ای و مصمم است. خدمات پرستار در منزل تمام الزامات بعد از مراقبت‌های ویژه را برآورده می‌کند.

خدمات پرستار در منزل پس از مراقبت‌های ویژه برای افرادی است که از مشکلات سلامتی شدید جان سالم به در برده‌اند. بیماری‌های قلبی عروقی، مغزی، ریوی، کلیوی ممکن است نیاز به مراقبت‌های ویژه داشته باشند. حداکثر مراقبت بعد از دست دادن عملکرد اندام‌های حیاتی مورد نیاز است. به همین دلیل، پس از مراقبت‌های ویژه، پرسنل متخصص برای مراقبت در منزل تعیین می‌شوند. نیاز بیمار به توالت، شستن، تغذیه، مصرف دارو، وضعیت خوابیدن با توصیه‌ها و پیشنهادات پزشک متخصص تعیین می‌شود. ناحیه عمل شده وضعیت بیمار و روند مراقبت در منزل را تعیین می‌کند. به‌خصوص پس از مراقبت‌های ویژه، خدمات پرستار در منزل توسط پرسنل متخصص و باسابقه مراقبت‌های ویژه انجام می‌شود. پرستار خصوصی در ارتباط مستمر با پزشکان متخصص است که با توجه به شرایط بیمار این فرایند را مدیریت می‌کنند. در صورت نیاز پشتیبانی دریافت می‌کند.

پرستار در منزل

وظایف انواع پرستار در منزل شمال تهران

 دامنه این سرویس ممکن است متفاوت باشد. مسئولیت پرستار با توجه به شرایط و نیازهای بیمار تعیین می‌شود. وظایف مراقبتی و خدماتی تعیین شده توسط پزشک متخصص پس از درمان یا عمل به شرح زیر است:

  • در خدمات  تزریقات از جمله واکسیناسیون، تزریق دوز تجویز شده
  • انجام تزریق روزانه، ردیابی دوز و مراقبت‌های پس از تزریق
  • نمونه‌گیری خون و ادرار برای تجزیه‌وتحلیل آزمایشگاهی
  •  خدمات آزمایش در منزل توضیح اینکه اگر خونریزی در حین جمع‌آوری سوزن یا خون متوقف نشد، چه باید کرد.
  • برای کنترل فشارخون، به اشتراک گذاشتن مقدار فعلی با بیمار یا بستگان او. ارائه اطلاعات در مورد علائم سطوح غیرطبیعی و توضیح اقدامات لازم در صورت عدم تعادل فشارخون
  • خدمات پرستار در منزل شامل فعالیت‌های لباس پوشیدن نیز می‌شود. زخم‌های باز تمیز می‌شوند. دستورالعمل‌های عملی در مورد مراقبت ارائه می‌دهد.
  • ایمن‌سازی در خانه با باز شدن دسترسی عروقی شروع می‌شود، باید قطب IV را آماده کرد، آن را به طور مناسب برای بیمار قرارداد و دسترسی مواد به ورید را مشاهده کرد.
  • با خدمات پرستار نوزاد در منزل، نوزاد از سوءرفتار محافظت می‌شود. والدین مطلع می‌شوند، جزئیات حساس فاش می‌شود.
  • در مراقبت از سالمندان، ساعات مصرف دارو، دوزها، زمان تغذیه و استراحت رعایت می‌شود.

مزایای استفاده از انواع پرستار در منزل شمال تهران چیست؟

خدمات پرستار در منزل شخصی است. به همین دلیل، کارکنان می‌توانند روی فردی که مسئولیتش را بر عهده دارند تمرکز کنند و برای نیازهای فرد راه‌حل ارائه دهند. از آنجایی که توجه و انرژی پرستار به سمت یک بیمار معطوف می‌شود، می‌تواند حمایت‌هایی مانند دارو و سرم را با خیال راحت‌تری ارائه دهد. علاوه بر این، ردیابی دوز آسان‌تر می‌شود و از استفاده بیش از حد جلوگیری می‌شود. کمک‌های اولیه در شرایط غیرمنتظره انجام می‌شود. شرایطی مانند ناراحتی ناشی از تنهایی که ممکن است پس از درمان ایجاد شود، قابل‌پیشگیری است. بیمار از توجه خشنود است و می‌داند که در صورت بروز هر مشکلی فوراً از طرف پرستار حل خواهد شد.

خدمات پرستاری خصوصی چه امتیازاتی دارد؟

خدمات پرستار در منزل توسط پرسنل آموزش‌دیده و متخصص ارائه می‌شود. نظارت بر وضعیت پس از مراقبت‌های ویژه، مراقبت از زخم در خانه، واکسیناسیون و استفاده از سرم با دقت صورت می‌گیرد. مزایایی که می‌توانید با خدمات پرستار در منزل داشته باشید به شرح زیر است:

  • خدمات خانگی باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود. ناراحتی سفر برطرف شده است.
  • پرستاران بر روی یک بیمار متمرکز می‌شوند و مراقبت‌های لازم را با مراقبت انجام می‌دهند. هیچ اجباری برای عجله وجود ندارد.
  • خانه جایی است که بیمار در آن احساس راحتی و امنیت می کند. پرستاری در منزل از روان‌شناسی بیمار محافظت می‌کند.
  • ممکن است بیمارستان برای برخی بهداشتی نباشد. آسایش فیزیکی با برنامه بهداشتی در منزل ارائه می‌شود.
  • پرستاران با خدماتی که ارائه می‌دهند می‌توانند شیوه‌های درست و غلط را مثال بزنند. بیمار مسیری را که باید بعد از خدمات طی شود تعیین می‌کند.

چه کسی می‌تواند از انواع پرستار در منزل شمال تهران بهره‌مند شود؟

 دریافت خدمات پرستاری در منزل که جزو خدمات بهداشتی در منزل است ، تمامی عزیزان ساکن در شمال شهر تهران می‌توانند از آن استفاده کنند. حوزه سلامت با جدیت یکسانی با اقشار مختلف جامعه برخورد می‌کند. به نوزادان، کودکان، جوانان، بزرگسالان، سالمندان، مردان و زنان خدمات ارائه می‌شود و با پرستاران متخصص می‌توان به‌راحتی نیازهای بهداشتی آنها را برآورده کرد. کسانی که می‌توانند از خدمات پرستاری در منزل بهره‌مند شوند به شرح زیر است:

  • بیمارانی که به‌تنهایی زندگی می‌کنند.
  • سالمندان نیازمند مراقبت
  • کسانی که بیش از حد از دارو استفاده می‌کنند و در معرض خطر مخلوط‌کردن آنها هستند.
  • افراد سالم با نیاز به مراقبت جزئی
  • کسانی که نیاز به سرم منظم، دارو، واکسیناسیون دارند.
  • کسانی که جراحی پرخطر داشته‌اند.
  • افرادی که از آنها نمونه آنالیز گرفته می‌شود.
  • بیمارانی که نیاز به مراقبت از زخم یا اندام قطع شده دارند.
  • نوزادان تازه‌متولدشده

چگونه خدمات انواع پرستار در منزل شمال تهران را دریافت کنیم؟

دسترسی به خدمات بهداشتی آسان است.  تنها کاری که باید انجام دهید مراجعه به بخش خدمات پرستاری در منزل مرکز مهر درمان و ثبت سفارش دریافت پرستار است. با تماس با کارشناسان ما، درخواست شما با تمام جزئیات بررسی خواهد شد و بهترین خدمات برای شما در نظر گرفته می شود .

نظرات:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *