مصاحبه با پیشکسوتان: دکتر علی جواد زاده

در این قسمت از مصاحبه با پیشکسوتان، در خدمت یکی از بزرگان حوزه روماتولوژی، دکتر علی جواد‌زاده، فوق تخصص روماتولوژی و متخصص داخلی هستیم. دکتر علی جواد‌زاده متولد 1339 در تبریز است و از سه سالگی به همراه خانواده به تهران آمد اما همچنان ترکی را زبان اول خود می‌داند و در خانه به زبان ترکی صحبت می‌کنند.

وی تحصیلات ابتدایی خود را از مدرسه هدف تهران آغاز کرده و سپس در دبیرستان البرز دیپلم خود را دریافت کرد.

دکتر جواد‌زاده سال ۵۷ در کنکور  شرکت کرد و رشته پزشکی دانشگاه تهران قبول شد. دوران دانشجویی وی با انقلاب فرهنگی همسو بود که با وجود فراز و فرود‌های آن دوره، در شهریور سال ۶۶ دکترای عمومی خود را دریافت کرد و سه ماه بعد در منطقه عملیاتی شمال غرب، قرارگاه حمزه مشغول خدمت سربازی شد. سپس برای امتحانات دریافت ورودی تحصیل در امریکا آماده شد و تخصص داخلی و فوق تخصص روماتولوژی را در امریکا دریافت کرد.

گزیده‌ای از صحبت‌های دکتر علی جواد‌زاده:

  • اینکه به ایران برگشتم بیشتر به این علت بود که زندگی امریکایی را نپسندیدم و این یک مسأله سلیقه‌ای است که بسیاری با این سلیقه من همسو نیستند.
  • یک مسأله‌ای که در دوران تحصیل، چشم من را گرفت و حس کردم نیاز دارم درونی‌اش کنم، منزلت بود. افرادی را دیدم که در آستانه دریافت جایزه نوبل بودند، یک آدم کاملاً معمولی بودند و این چنین افتخاری کم‌ترین تأثیری در رفتار آنها نداشت و همان افتادگی را در شخصیت خود حفظ می‌کردند. بدون توجه به قدرت یا جایگاه متواضع رفتار می‌کردند.  به همین علت همواره سعی دارم در کار پزشکی، مطب و برخورد با دانشجویان حریم ‌نگذارم و با دانشجویان راحت هستم.
  • درحال نوشتن کتابی با نام فرهنگ و مدرنیته هستم. الگوی اصلی کتاب از دیدگاه کلیفورد گیرتز در رابطه با تعریف فرهنگ است.

به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به پای صحبت‌های زیبای دکتر جواد‌ زاده بنشینید و سایر مباحث دلنشین را از زبان دکتر بشنوید :

نظرات:

  1. نسرین اذربانی می گوید:

    دکتر جواد زاده عشقه . بهترین روماتولوژیست ایرانه

  2. نسرین اذربانی می گوید:

    دکتر جواد زاده عشقه . بهترین روماتولوژیست ایرانه. من شاگرد ایشون بودم

  3. نوید رحیمی می گوید:

    استاد جواد زاده ؛ بی نظیر در اخلاق و طبابت ... خوشحالم که افتخار شاگردی ایشان را داشته و دارم

  4. Reyhan می گوید:

    واژه‌ی حکیم برازنده و شایسته‌ی این نازنین ِ یگانه‌ست . زیرا در علوم‌انسانی نیز صاحب‌نظر و اندیشمندی فرزانه هستند .طبیبی دوست‌داشتنی و کم‌نظیر ... خداش در همه‌حال از بلانگهدارد❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *